ARO - Organització de recerca universitària
GINYS-VHIR-009
Olga Sánchez-Maroto Carrizo
Cap d'Unitat
Planta 13. Àrea Materno Infantil HUVH
Passeig de la Vall d’Hebron, 119-129
08035 Barcelona
Passeig de la Vall d’Hebron, 119-129
08035 Barcelona
El Vall D'Hebron Institut de Recerca va crear en 2014 la plataforma d'Organització d'Investigació Universitària (ARO per les seves sigles a l'anglès) amb l'objectiu d'ajudar a investigadors i patrocinadors a desenvolupar la recerca clínica a Vall d'Hebron.
La plataforma ARO ofereix un paquet complet sobre com gestionar, de principi a fi, els serveis que són necessaris per dur a terme assajos clínics i estudis. Gràcies al seu equip multidisciplinari, aquest servei pot treballar com un servei complet d'organització de recerca per contracte (CRO) en assajos clínics des de la fase I fins a la IV dins d'una àmplia sèrie de possibilitats. També ofereix consell al conjunt d'investigadors i patrocinadors d'assajos sobre com aconseguir el millor disseny experimental i les opcions d'organització per a maximitzar els recursos.
Amb la col·laboració d'altres serveis del VHIR, l’ARO també participa en altres aspectes que ajuden al desenvolupament de projectes de recerca.
Serveis
Redacció científica
- Assessorament metodològic.
- Redacció de protocols, fulls d’informació al pacient i altres materials.
- Disseny de quaderns de recollida de dades.
- Informes clínics.
Activitats reguladores
- Obtenció del número EudraCT.
- Gestió de les autoritzacions d’un projecte per part dels comitès d’ètica o organismes reguladors.
- Suport a la gestió dels contractes.
- Gestió de l’aprovació de modificacions per part dels comitès d’ètica o organismes reguladors.
- Seguiment administratiu i notificacions durant el desenvolupament de l’estudi.
Gestió del projecte
- Gestió i control del progrés del projecte.
- Gestió de dades.
- Gestió de proveïdors (assegurança, materials, etc.).
- Organització de reunions d’investigadors.
- Gestió dels productes en investigació (fàrmacs, productes sanitaris o altres) .
- Gestió dels materials d’estudi.
- Gestió de les mostres d’estudi.
Monitorització
- Visites d’inici.
- Visites de monitorització.
- Revisió en línia dels quaderns de recollida de dades.
- Visites de tancament.
- Seguiment dels centres.
Serveis Farmacovigilància
- Seguiment d’esdeveniments adversos i esdeveniments adversos greus.
- Redacció de informes anuals de seguretat.
- Notificació expeditiva de reaccions adverses.
Gestió de la documentació essencial
- Arxiu general de l’estudi.
- Arxiu de l’investigador.
- Arxiu de farmàcia.
Equipament
.